Blamiblog

Decathlon Port Fòrum i la bici

Posted in Avatars com a consumidor by blami on 28 febrer 2013

Nota: si t’és molt feixuc de llegir, però vols saber si has d’anar o no al Decathlon per temes relacionats amb la bici, salta directament al resum del final del post.

Feia uns dies que la meva bici, que vaig comprar al nou Decathlon del Fòrum (Barcelona) farà poc més d’un any, va començar a fer algunes tonteries. Per començar no canviava el plat, se’m va quedar al més llarg i no vegis per les pujades… Però el que més em preocupava era una resistència, acompanyada d’un estrany soroll, que em feia en començar a moure. Com més pendent, més resistència i més soroll. Fins arribar al punt que de vegades m’havia de baixar i empènyer-la. 
Doncs vaig trucar a Decathlon Port Fòrum, que tenen un servei de revisió, i em van dir que per 25€ em feien una revisió força completa que incloïa tots els punts que t’he esmentat abans. Tot i que l’horari és de 10 a 22, em va comentar el noi amb qui vaig parlar que si la portava a primera hora, la podria tenir llesta de seguida.  L’atenció telefònica va ser perfecta.

Així que ja em veus avui a les 10h com un pal esperant que obrin la botiga. Cap a les 10:10 van obrir les portes i, com que un altre client havia arribat abans per portar un rellotge defectuós (sembla que per segon cop i amb el resultat que se’l van quedar i que ja l’informarien de què li passava), fins les 10:30 aproximadament no em van agafar la bici.

El noi que em va atendre (el Jesús) va mostrar-se molt amable en tot moment.  Em miraria la bici i en 3/4h la tindria disponible. Vaig aprofitar per mirar-me la botiga, fer-me la targeta client, i finalment a l’hora indicada em vaig trobar la bici llesta. Tot semblava correcte (com a mínim els frens frenaven i els canvis canviaven) així que vaig pagar i vaig sortir de la botiga per provar-la.

En sortir, vaig comprovar de seguida que el soroll continuava. Vaig tornar a entrar-hi i el Jesús es va mostrar molt atent, fins al punt de provar-la pedalejant. Com que va sentir el soroll però no sabia què era, em va demanar que la deixés i que en un o dos dies em trucarien.

En poc més d’una hora em va trucar avisant-me que la roda del darrere estava trencada. Són 35,pico€. D’acord, és clar, posa-la. Què hi farem?

Decideixo passar-me a buscar-la abans de les 14h (hora en que el Jesús canviava el torn) Aquest establiment no és el millor comunicat de la ciutat, així que un altre cop la llengua a fora. Però encara estava el noi i em va mostrar que s’havia fet malbé l’eix que subjecta la roda del darrere. En menys d’un any? li vaig demanar. Em va dir que amb prou pes, amb molt d’ús, i forçant inadequadament el cargol, que podria passar. Clar, jo faig servir la bici per portar el meu nen a escola (a uns 10 minuts de casa dos cops al dia anada i tornada) i no em semblava ni massa ús ni massa pes (el nen està pels 15kg i jo no estic tan gras després de tot) Si que havia cargolat jo l’eix en canviar-li la càmera farà uns mesos, però no molt més bèstia del que feia amb les bicis que vaig tenir a la meva joventut i que mai no es van trencar per aquí. En tot cas, vaig acceptar l’explicació. Eren gairebé les 14h i jo havia de preparar-me el dinar i anar a la feina.  Em va demanar disculpes per no haver-se adonat abans de la font del problema. Les li vaig acceptar. Adéu. Adéu.  

Vaig començar a pujar per la Rambla de Prim i se’m va ocórrer canviar el plat al més llarg. La cadena es va sortir dels plats i es va enganxar entre els plats i el protector dels pantalons (que va quedar trencat). Com vaig poder (suposo que ja has endevinat que no sóc un expert en bicis) vaig aconseguir ficar la cadena en el plat mig i, després de comprovar que cada cop saltava, vaig tornar-me a la botiga amb les mans negres de greix. Què hi farem? Encara sort si trobo el Jesús.

Vaig tenir sort. El Jesús estava passant el torn a un altre noi (no em vaig quedar amb el nom) El noi nou es faria càrrec.

Per començar, em va oferir utilitzar el seu sabó especial per netejar-me el greix de les mans. Tan amable com el Jesús (i no és irònic, eh?)

Semblava que el Jesús, en canviar la roda del darrere, s’havia descuidat tornar a ajustar el canvi. Un error lo tiene cualquiera, no?  El nou va estar lluitant amb els cargols que ajusten el canvi però sense gaire èxit.

Li vaig dir que el protector del greix s’havia trencat per culpa d’això. Va començar a intentar-lo arreglar enganxant-lo amb cola. Una cola molt bona! Però la solució no em semblava massa estable i li vaig insistir en que considerava que si s’havia trencat pel mal funcionament d’un dels punts revisats per ells, m’ho haurien d’arreglar correctament i sense cost per mi. Em va assegurar que si era error d’ells, ells es farien càrrec, però va continuar intentant-lo amb aquellq cola de contacte super bona.

Com que no aconseguia que la cadena no saltés del plat, i el temps passava, li vaig demanar com ho veia. Em va comentar que es tractava d’un canviador de molt baixa qualitat i em va comentar que per 15€ tindria un altre de gama mitja que em faria molt millor servei. Però després em va dir que potser no era el canviador, sinó tot el conjunt del canvi. Però és Shimano, li vaig dir. Sí, però Shimano té moltes qualitats, em va respondre mentre m’ensenyava altres bicicletes en espera de reparació. En tot cas, ell m’ho intentaria arreglar però veia que caldria que deixés la bici un altre cop. També va intentar trobar un protector de greix de segona ma (d’alguna bici reparada) i em va assegurar que no me’l cobraria. En aquell moment, però, no va trobar cap.

Em vaig quedar una mica mosca: però quina m*rda de materials portava aquesta bici? És clar que no era massa cara, però…El nou noi em va donar la raó. Em va dir que els materials no eren ben bé els pitjors, i em va intentar trobar una altra bici (també Decathlon) que superava la meva (en baixa gama de materials, s’entén). No la va trobar en aquell moment…

Amb aquests pensaments anava jo cap el metro quan em va trucar el nou noi. Ja tinc el problema, és que el canviador estava tort per algun cop. Però amb uns alicates l’he arreglat. Torno cap allà.

Ara la demostració es perfecta. La cadena pràcticament no salta mai.  Només si saltes del plat petit al gran, però això és normal, m’assegura. L’arreglillo, m’assegura, és segur i pot funcionar durant molt de temps. Per sort, em fixo que un reflector de la roda antiga no me l’han passat a la nova, i tan amablement com sempre, me’l posa.  El protector del greix, però, encara no acaba de rutllar. Té pinta que es trencarà amb el més petit toc, però m’assegura que ja gairebé ningú no en porta, que es trenquen amb molta facilitat i que tampoc no aporten tant. Com que el temps avançava i jo ja veia que no només no dinaria avui sinó que potser encara arribaria tard a la feina, vaig quedar amb el nou noi que si hi havia qualsevol cosa, que la tornaria a portar. Adéu, Adéu.  

La bici anava raonablement bé durant la tornada. Ho reconec. Els canvis els vaig fer amb molt de compte, i encara que no m’acaba de convèncer que el soroll hagués marxat del tot, només volia arribar a casa, treure’m la suada que m’havia ficat amb tantes anades i tornades, i marxar corrent a la feina.

Resum

Al final tinc una bici revisada amb una sensació de que ves a saber si es mantindrà en funcionament, i 60€ menys a la meva butxaca.

Nota al servei

* Tracte: molt afable en tot moment.
* Eficàcia: molt millorable (de la revisió bàsica no surten els punts que li comentes que falla!)
* Eficiència: molt baixa (de les 10:30 fins les 15:30!)
* Responsabilitat: molt baixa (pensa en el meu protector del greix)

Conclusió

* diria que la revisió que fa Decatlhon en termes qualitat/preu deixa molt que desitjar
* diria que els 100 o 200€ que potser t’estalvies en comprar una bici al Decathlon no compensen la sensació de que t’has portat els materials de més baixa qualitat que han trobat.
* diria que, malgrat l’amabilitat de tracte, només hi tornaré si en els propers dies em torna a fallar la bici en algun dels elements d’avui.

Anuncis

Deixa un comentari

