Blamiblog

de telefonia mòbil

Posted in Avatars com a consumidor by blami on 2 Mai 2011

Fa un més em va petar la pantalla del mòbil: el desencadenant per canviar de companyia. Moviestar no s’ha portat gaire bé amb mi (preus fora de mercat durant anys, contractes fraudulents de serveis, bombardeig de publicitat no desitjada…) Amb tot això potser pensaràs que la culpa és meva per mantenir-me amb ells durant tants anys… i tens tota la raó: és culpa meva.

El cas és que vaig veure una oferta d’Orange per al meu col·lectiu que em va semblar molt interessant  i vaig demanar la portabilitat. Les coses s’allargaven, però. I després de trucar no sé quants cops, vaig aconseguir que em diguessin (només veu, és clar) que tenien algun problema amb l’oferta. Em proposaven, però, que canviés primer a un contracte d’Orange que no tingués permanència pel contracte (encara que no importava si la tenia pel terminal) I així ho vaig fer. L’oferta continuava sent molt millor de la que tenia en aquell moment i no t’explico el terminal!

Total, de seguida rebo missatge d’Orange dient que ja està cursada la petició de migració. Poc després rebo missatge de Moviestar dient que em posi en contacte amb ells per veure l’estat de la migració. Evidentment no truco. Ja estic informat i tinc una idea dels terminis legals (4 dies) Una mica més tard em truquen de Moviestar per fer-me una contraoferta. Tres dies i vàries converses més tard, accepto la proposta que em fan (1h/dia gratis amb altres moviestar, 0,12€ resta, 0,10€ sms, 6€ consum mínim). Millora lleugerament la d’Orange pel tipus d’ús que faig amb el mòbil i ja tinc ganes d’oblidar-me de tot plegat. A banda, em donen, a canvi d’una permanència de 2 anyets, un Nokia C6-01 que té tot el que, en principi, jo pensava que volia d’un mòbil (a banda que truqui/rebi trucades, wifi i gps) Va vinga, penso, tira endavant. Em passen a una altra operadora que em fa contestar a unes preguntes afirmativament (tot i que no repassa les condicions del contracte) A partir d’aquí sembla que la urgència desapareix. Em costa uns 5 dies rebre el missatge amb el codi de bonus per a aconseguir el terminal.

L’endemà el vaig a canviar i la botiga que escullo és la de Rambla Prim. M’ensenyen el mòbil per primer cop. És diferent del C6-00 i aquest és molt més millor perquè és tot tàctil i no dóna cap problema. El veig una mica ple de ditades però confio en que tot estigui bé. A més, si té problemes, el puc portar abans de 7 dies i me’l canvien per un altre. Signo un paperet que diu que tinc dos anys de permanència però res de les condicions del nou contracte amb Moviestar, i indiquen que el preu del terminal és de 312€. Em sembla car però com que me’l “donen”… Confirmo que el preu del mateix model en una botiga del costat de casa és de uns 200€. Quines coses fan per inflar el preu, penso. Suposo que és per si trenco el compromís de permanència… en fi.

El mòbil, la veritat, està guapo tot i que no gaire intuïtiu. Llàstima que no puc  sincronitzar fàcilment l’agenda amb la de Google (coses del Symbian). Tampoc no aconsegueixo que funcioni el GPS sense connexió.  A sobre la bateria comença a fer coses rares (passa de 100% a càrrega baixa de cop)

Total que 6 dies més tard el porto a canviar. He decidit que no el vull. No és només la bateria, és que no em dóna confiança de si me l’han donat usat. Els de la botiga ja no són tan simpàtics. Em diuen que em canvien la bateria però que el mòbil només me’l canvien per un d’igual si després de 24h verifiquen que té problemes. Però no tinc dret a tornar un producte dins d’un termini si no em satisfà? Doncs no, és política d’empresa. Demano la política per escrit però no la tenen. Els dic que en fer-me la contraoferta, els de Moviestar em van dir que tenia 7 dies per cancel·lar-ho tot. Em diuen que ells no són Moviestar. Sembla que no podré treure’n res més d’ells així que accepto el canvi de bateria (més d’un cop em diu que l’altra la porten a reparar però que la meva és nova…) Truco a moviestar però em diuen que el problema l’haig de resoldre amb la franquícia ja que Moviestar no m’ha venut el terminal.

Total, tinc un terminal que no m’acaba de fer el pes, tot i que és una passada i tal, i me l’hauré d’empassar i continuo amb una companyia que sé que continuarà abusant de mi…

Anuncis

2 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. cerratis said, on 2 Mai 2011 at 21:09

    La misma historia de siempre con las operadoras… siempre nos toman el pelo y cuando te tengo enganchado si te he visto no me acuerdo…

    • blami said, on 3 Mai 2011 at 21:30

      Ya lo dice el sabio refrán: “de molinero cambiarás pero de ladrón no escaparás” 😉


Deixa un comentari

