Blamiblog

El Kindle DX

Posted in Avatars com a consumidor by blami on 24 Abril 2011

Finalment el tinc! Quines ganes!

Portava molt de temps avaluant la compra d’un d’aquests dispositius. De fet, fa temps ja m’havia comprat un COOL-ER fa un parell d’anys, però el vaig tornar perquè no mostrava bé els caràcters japonesos i semblava que sem trencaria a les mans. Fa uns mesos vaig intentar fer-me amb un PRS-650 que també té la versió perl de e-ink. Les ganes de tenir-lo em van fer oblidar, per un moment, que amb 6” no tindria prou per llegir certs documents amb comoditat. I com que el de 9” de moment no el volen/poden vendre a Europa… Per sort els increïbles problemes de distribució que van patir em van fer desistir.

Al final, tot ha anat molt ràpid, de fet. El 15 vaig rebre una oferta d’un dia del Kindle DX per 80$ menys. És aproximadament la quantitat que em demanaven per despeses de duanes. Em vaig llençar sense pensar-ho gaire més.

Un cop feta la comanda, només he hagut d’esperar 5 dies per tenir-lo a les mans (amb un cap de setmana entre mig!) No està malament, oi?

L’empaquetat és perfecte. Molt semblant al de la funda que també he comprat.

En obrir-lo, fa una sensació d’acabats de força qualitat. Quina diferència amb el COOL-ER! Es carrega en un momentet i ja puc començar a llegir la guia d’usuari.

Estic flipant! La visibilitat és una passada com la del Kindle de 6” del Cerratis 😉 I és que la nova versió perl del e-ink és genial. Sense reflexos fins i tot al sol! Llegint al Tram vaig anar passant de llum directa del sol fins a zones més fosques en estacions interiors, i diria que el resultat és millor que amb molts llibres!

La mida, que era el que més em preocupava, és simplement perfecta per les meves necessitats. Sembla un llibre no-de-butxaca, com els que habitualment llegeixo, però molt més prim. Em permet visualitzar amb prou comoditat els meus pdfs a pàgina completa.

El pes tampoc no és excessiu. Amb la funda farà uns 500gr. Cap trauma per un chicarrón del norte… ni tampoc per a mi 😛

La interacció és raonablement intuïtiva. Pàgina següent. Pàgina anterior. Un cursor per escollir elements o col·locar-te davant una paraula perquè et surti la definició. Un teclat per escriure-hi notes. Una tecla Home per a anar a la llista de llibres que pots classificar en col·leccions. Detecció de l’orientació perquè puguis llegir en vertical o horitzontal amb un sol gir. I altres pijadetes com per exemple que et puguis comprar els llibres directament de l’Amazon (la veritable raó d’aquests per ficar-se en aquest dispositiu) o sentir una veu llegir-te el text pels altaveus o pels auriculars.

Té, és clar algunes coses que no m’agraden tant. Per exemple, el suport a pdf és pobre. Pots ampliar, sí, però amb mides premarcades (ex. 150%) que fan que hagis de fer desplaçaments incòmodes (per sort es pot veure fàcilment en horitzontal) Per altra banda, tot està pensat per l’anglès. Això vol dir que el teclat no disposa de caràcters especials dels nostres idiomes locals (no sé si serà possible configurar-lo). També penso que m’hagués agradat disposar de wifi per a poder consultar pàgines web estàtiques. Ah! i que una pantalla tan gran no sigui tàctil em xoca. La tecla de pàgina següent va una mica dura (crec que m’acabaré acostumant) i se sent quan llegeixo per la nit.

En resum, i com a primera impressió, estic molt content amb la compra que he fet. He començat a llegir documents que tenia aparcats per la incomoditat de fer-ho amb una pantalla retro-il·luminada i tinc la sensació de que aviat em costarà tornar a llegir un llibre voluminós en paper.

Anuncis

2 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. cerratis said, on 25 Abril 2011 at 11:31

    A ver cuando me lo enseñas!!!

  2. blami said, on 2 Mai 2011 at 15:19

    A ver cuando nos vemos… 🙂


Deixa un comentari

