Blamiblog

Cobol never dies

Posted in Avatars tècnics by blami on 21 gener 2011

Mira http://www.theregister.co.uk/2011/01/20/cobol_update/

Encara recordo quan, fa més d’una desena d’anys, el meu company i ara estimat amic Juanito em deia,  amb les seves gràcia i agudesa naturals, que el Cobol es un lenguaje para micos. Hasta el más tonto puede programarlo.

La idea que vaig treure en sortir de la facultat de que el Cobol era un llenguatge de programació zombi (mort però encara en moviment i amenaçant que si t’enxampa caus en un pou fosc sense retorn) havia quedat matisada amb l’experiència de desenvolupament durant uns quants anys.

Era un llenguatge funcional que donava resposta fàcil i ràpida a les necessitats de generació de llistats i menús de manteniment de fitxers indexats o BDs poc relacionals.

Amb tot, continuava pensant que el llenguatge era massa limitat per a donar resposta als nos requeriments. Llavors molts clients feien servir PCs amb un moderníssim Windows 95 i mantenien una màquina antiga amb el Windows 3.x només per a fer servir les nostres aplicacions. Tot era tan obsolet i cutre, i s’havia de de teclejar tanta cosa per dir poc més que el que feien les instruccions pelades d’assemblador…

Estava tan convençut que el zombi moriria definitivament en pocs anys que vaig voler escapar del “pou” on m’havia arrossegat. El salt va ser abismal: vaig aterrar a un, encara més “verbose”, Java 1.1 que acabava de néixer.

DISPLAY "Adéu Cobol"

System.out.println(“Hola Java”);

A l’article i ha un trosset que particularment m’ha cridat l’atenció (les negretes són meves):

As for the language, Visual COBOL R3 will deploy .NET and Azure apps natively using Microsoft’s Intermediate Language (IL). On Java, COBOL is deployed as byte code to run inside a Java Virtual Machine (JVM). The JVM part is still just a technology preview, with finished product planned in Visual COBOL R4 in three months.

M’ha recordat que algun comercial espavilat d’ençà, veient les possibilitats, havia venut ja la versió visual de les aplicacions que m’havien encarregat. Evidentment no hi havia cap aplicació visual ni plans seriosos de desenvolupar-la. Però alguns clients ja havien pagat per la llicència d’ús i esperaven pacientment a quelcom que, encara avui, no existeix! Potser sóc un mal pensat i aquest no és el cas… no sé, no sé.

Vols dir que si Cobol (sospito que les versions més antigues) ha perdurat fins avui, no serà perquè als seus usuaris no els calen totes aquestes “pijadetes” modernes de .NET, Java, etc.?

Anuncis

2 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. cerratis said, on 22 gener 2011 at 17:09

    jajajaja EL COBOL NOS ENTERRARA A TODOS!!!! 🙂

    • blami said, on 22 gener 2011 at 18:32

      ya te digo 🙂 (!)


Deixa un comentari

