Blamiblog

Disc remot de Mac des d’Ubuntu

Posted in Avatars tècnics by blami on 13 Juliol 2010

Per l’aniversari de la meva companya li vaig regalar un MacBook Air molt xulo. Tant lleugeret que ni porta lector de CD/DVD i per a fer instal·lacions cal l’ús d’un disc remot. Quants cops instal·les ja programari des de CD? vaig pensar…

Doncs bé, resulta que sí que necessitava instal·lar quelcom! Ella a la feina fa servir el MSOffice d’una manera que, ho he vist amb els meus ulls, és incompatible amb el OpenOffice! Així que també li vaig comprar la llicència per a fer ús del MS Office 2008 per Mac.

Però el programari ve en suport CD… I aquí ve el problema: a casa ja no tenim cap MSWindows en funcionament i el MacBook Air és l’únic Mac de la casa. Segons les instruccions de Mac, per a muntar un remote disc cal disposar d’un Mac o un Windows XP / Vista. Les solucions tancades sembla que s’entenen entre si…

Per molt que he cercat, no he sabut trobar com fer-ho des de l’Ubuntu. I m’he passat hores!

Ja em veus fent servir una màquina virtual de Windows XP. Però clar, no podia ser tan fàcil. Resulta que l’opció de “compartir DVD o CD” que diu per tot arreu, no apareix per defecte i l’has d’instal·lar des del Windows Update. Com que ves a saber on tinc un Windows amb llicència en vigor [1] aquesta opció quedava descartada.

Per una altra banda, compartir directament el CD des de Windows tampoc no funcionava. El problema era que el propi Windows no reconeixia el format del CD de Mac donat que amb altres CDs sí que podia veure el contingut des del Mac.

Finalment em vaig decidir atacar un altre enfoc. El que m’ha funcionat!

1. instal·lació del Samba

2. muntat del disc amb el format de Mapa de particions d’Apple (és clar, fica ja el disc al lector!)
$ sudo mkdir /media/cdrom
$ sudo mount -t hfsplus /dev/sr0 /media/cdrom

3. canvi a la configuració del Samba

A l’element de compartició (share) del CD que per defecte està comentat, el deixes com:
# A sample share for sharing your CD-ROM with others.
[cdrom]
comment = Samba server's CD-ROM
read only = yes
locking = no
;   path = /cdrom
path = /media/cdrom
guest ok = yes

4. Reinicies el servei de samba
$ sudo service smbd restart

Ara localitza el recurs des del Mac, executa el fitxer d’instal·lació (en el meu cas Office Installer.mpkg) i ja estàs!

5. Aquest pas es opcional però te’l recomano si no penses fer servir el Samba. Desinstal·la’l!

$ sudo apt-get remove --purge samba

Altrament podries deixar una porta de seguretat oberta: no sé que tan segures són les opcions per defecte…
uatever kes’toy ke no kepo de goso!

[1] pels malpensaos sapigueu que la feina m’ofereix una llicència d’ús de molts dels productes MS que no m’he molestat mai en demanar.

Anuncis

2 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. cerratis said, on 14 Juliol 2010 at 12:11

    No tiene entreada usb el macbook air?

    • blami said, on 14 Juliol 2010 at 14:22

      Sí. Se te ha ocurrido alguna otra cosa?


Deixa un comentari

