Blamiblog

Carpetes compartides a Linux (Ubuntu)

Posted in Avatars tècnics by blami on 10 Juliol 2010

Fa uns dies que vaig aconseguir un estat de calma prou alt com per permetre’m actualitzar a l’Ubuntu 10.04 sense por de quedar-me penjat i no poder treballar.

Doncs bé, he actualitzat tots els meus equips (no compto el MacBook Air que no és meu) amb una instal·lació neta. És a dir, que m’ho he carregat tot i he començat de zero. Evidentment m’he fet còpies de seguretat de les dades (i fins i tot del SO per si havia de retornar a l’inici). Volia tenir EXT4 i no m’acabava de convèncer la conversió “en calent”. A més a més, volia eradicar les particions amb MSWindows donat que feia més d’un any que ningú no les feia servir a casa (de fet, ignoro si encara funcionaven). Una feinada, tu! Només fent còpies p’aquí i p’allà he tingut hores els ordinadors treballant.

Una cosa que tenia amb el sistema anterior era un espai comú per a tots els usuaris. Era una partició en NTFS on tothom hi podia llegir i escriure (clar, el NTFS i els permisos Linux no acaben de casar bé) Però ara, amb tot d’EXT4 la cosa canvia.

En breu, el que volia era una carpeta /home/blami compartida per un grup d’usuaris del sistema amb permís complet (com si fos seu tot el que hi hagués).

Potser et semblarà una xorrada però no he sabut com fer-ho jugant amb permisos. Ni sticky bit ni combinacions de grups ni res. La solució ha estat la utilitat bindfs que et permet muntar un directori i donar accés a qui vulguis (en el meu cas a tothom del grup blami) de manera que es vegi com a propietari fins i tot d’allò que ha creat un altre. La comanda que he fet servir per muntar-lo és:
$ sudo bindfs --owner=blami --group=blami --create-with-perms=770 --mirror=@blami /home/blami /mnt/blami

i perquè es munti a l’arrancada, he afegit al /etc/fstab la línia

bindfs#/home/blami    /mnt/blami    fuse    owner=blami,group=blami,create-with-perms=770,mirror=@blami    0    0

Bueno, bonito y barato

Anuncis

2 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. pakman said, on 12 Juliol 2010 at 10:25

    Francament, les línies de comandos que has escrit són prou senzilles i evidents.
    Segurament tots els funcionaris d’aquest pais frisen per pasar-se immediatament a aquest sistema operatiu tan àgil i intiuitiu.

    P.D.:
    És que li poseu “a huevo” a en Guillem… Des d’aquí li sento el riure…

  2. blami said, on 12 Juliol 2010 at 11:15

    Bé, no estan escrites per a usuaris del sistema operatiu que tinguin el mateix nivell que jo com a usuari del meu cotxe. Si hagués de fer quelcom similar al meu cotxe probablement demanaria ajuda (pagada és clar) a algun professional de la cosa esa con ruedas.

    En quant a mi, malgrat reconec que no em resulta especialment intuïtiu, haig de dir que sí em resulta àgil. De fet, molt més que intentar fer quelcom similar al MSWindows (no crec ni que es pugui fer però aquí la meva ignorància probablement em traeix)

    El que per mi és molt important és deixar clar que NO TINC CAP INTERÈS en que ningú faci servir un SO o un altre. Jo faig servir aquest perquè per mi és el millor amb absoluta diferència. Com jo, per sort ja que sinó no em sortiria tan econòmic, hi ha una població creixent d’usuaris que es compta per milions. Com que a mi em va tan bé, quan algú que m’importa (i saps que tu m’importes) em demana que li aconselli amb temes d’antivirus, penjades, llicències i altres “incomoditats” tan freqüents en altres sistemes, em sento amb l’obligació de recomanar-lo. Però si no el voleu… no passa res. De fet, ja se n’encarrega el gran Guillem (no de la manera més neta imaginable) de fer molt més fàcil que et quedis amb les seves finestretes.

    🙂


Deixa un comentari

