Blamiblog

Programadors que no saben programar

Posted in Avatars socials, Avatars tècnics by blami on 7 Mai 2010

Ensopego amb el post The Non-Programing Programmer i, sentint-ho molt, en comptes de sorprendre’m, em reafirma l’opinió.

L’autor explica que un percentatge exorbitant de candidats a cobrir llocs de feina de programadors no són capaços de programar. És com si intentes contractar un conductor de camions i el 90% dels candidats no fossin capaços de trobar el pedal de l’accelerador.

No et recorda l’entrevista de treball de la Jen a IT Crowd? Ah! i ella va passar a ser la jefa!

Per si has de contractar programadors, durant l’entrevista, el post et proposa que facis un examen de programació amb preguntes xungues des del principi. Encara que una pregunta difícil requereix un cert temps per ser contestada, ens diu que acabes estalviant temps. Fins i tot pots realitzar-les fent servir algun programa!

Però, no n’hi hauria prou amb demanar el títol?. Em ve al cap allò que vaig posar al meu post sobre tendències de còpia. Però, de fet, ni cal preocupar-se dels tramposos. L’altre dia vaig tenir una discussió surrealista amb un professor de formació professional en informàtica. Ell defensava que no era qui per suspendre a un nano al darrer curs per no saber res. Si tothom l’ha deixat arribar fins aquí, qui sóc jo per aturar-lo ara?. És clar, si grates una mica en aquest argument, amb una població suficient de docents subscriptors, pots imaginar-te el primer de la llista dient si Déu/el destí/una festa boja/un accident han fet que aquest nano arribi a nàixer, qui sóc jo per aturar-lo ara? I si bé en formació no professional és una posició defensable (preparem perquè tothom tingui un lloc a la societat) a la professional és, simplement, inacceptable. T’imagines que portes el cotxe a arreglar, en sortir del taller explota i que s’excusen dient-te clar, però pobre, pensa que com que tothom l’ha aprovat, qui sóc jo per negar-li un joc de feina?.

L’autor del post conclou amb que als programadors dolents al menys se’ls pot educar. Els no programadors, però, a banda de no tenir solució, treuen valor als professionals de debò. Jo no estic del tot d’acord en aquest punt. Penso que un programador dolent podria ser encara pitjor que un no programador ja que els vicis són molt difícils de corregir.

En tot cas, per treure l’atenció de la nostra malaguanyada, malagraïda i malentesa professió, penso que també podríem escriure sobre ensenyants que no saben ensenyar, dirigents que no saben dirigir i persones que no saben… ser persones.

Anuncis

4 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. pakman said, on 7 Mai 2010 at 19:06

    Per al·lusions…
    És que em sento aludit quan parles de gent que no sap programar. (Ja ho sé, estàs sorprés…) En qualsevol cas, jo mai em presentaria a un lloc de feina on es demanés això.
    D’altra banda,dir que com a persona, no tinc preu. 😛

    • blami said, on 7 Mai 2010 at 20:12

      Doncs sí, m’has deixat una mica sorprès. Especialment respecte el no-preu que tens com a persona. Diria que ningú al món se li passaria pel cap dubtar-ho! Però tranquil, la reafirmació no és dolenta i sempre hi pot haver algun despistat que…

  2. cerratis said, on 8 Mai 2010 at 8:32

    Lo que tengo que oir… una persona cuando acaba sus estudios y tiene su titulación necesita de algo adicional que se llama “experiencia” y que termina formándolo como profesional.

    Yo aún recuerdo a una enfermera primeriza que me quería sacar sangre y me pinchó 30 veces y que me dejó el brazo morado alegando que tenía las venas muy finas… Espero que con mi sufrimiento acabase siendo una gran profesional… Faltaría más!!!

    • blami said, on 8 Mai 2010 at 22:30

      Pienso que el del blog no estaba pensando en gente inexperta sino simplemente incapaz. Al finalizar unos estudios que pretendan formarte como programador, has de ser capaz de programar. Es aceptable que no generes el código más limpio y eficiente del mundo, pero al menos, has de ser capaz de programar.
      Tu enfermera primeriza es posible que no fuese aun enfermera y que en realidad fuese una estudiante haciendo prácticas. No quiero pensar mucho en la escabechina que te hizo en el brazo pues ya me estoy mareando…


Deixa un comentari

