Blamiblog

Convertir de .mp4 a .avi

Posted in Avatars tècnics by blami on 12 Desembre 2009

Doncs com que ara estic mirant molt d’anime per a practicar japonès, m’he trobat amb el problema de que molta cosa està en format .mp4 però la meva tele només llegeix .avi (bé segurament també podria amb altres, però de moment no he sabut com)

En fi, que he trobat una manera de passar de .mp4 (i potser d’altres formats) a .avi d’una manera còmoda per línia de comandes. I com que m’ha costat una mica, he pensat que millor ho penjo aquí per si a tu també t’interessa (o bé jo mateix me n’oblido de com ho vaig fer :s )

Ingredients: el programa mencoder que és gratuït i està als repositoris de l’Ubuntu i una bona pila de .mp4 dins un directori

Passes: Simplement executa al directori on tinguis els .mp4 la següent comanda

$ rename "s/ *//g" *.mp4; for f in *.mp4; do mencoder "$f" -oac mp3lame -ovc copy -o `basename "$f" .mp4`.avi; done

El que fa la comanda és, primer de tot, reanomenar els .mp4 tot eliminant els espais (és que no he sabut com fer-ho amb la crida a basename per noms amb espai 😦 ) Després executa, per cada mp4 que troba, el mencoder sense compressió de vídeo, tot guardant el resultat al mateix nom de fitxer però amb extensió .avi.

Segurament hi ha maneres més maques i elegants per fer-ho, però sense gaire idea de shell, em sento molt satisfet d’haver-hi arribat a aquesta 🙂

Anuncis

2 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. cerratis said, on 13 Desembre 2009 at 1:47

    Moi, tienes que irte ya al MAC… El quicktime ya te lo hace directamente 🙂

  2. blami said, on 14 Desembre 2009 at 10:40

    Empiezo a ahorar ya mismo 😉


Deixa un comentari

