Blamiblog

Aprende un idioma en 7 días

Posted in Avatars com a consumidor, Avatars tècnics by blami on 30 Octubre 2009

Després de la classe de 日本語 del dimarts passat, vaig sortir una mica depre i amb ganes de deixar-ho. Què se m’havia perdut a mi intentant aprendre un idioma tan xungo i tan difícil que l’hagi de fer servir directament?

Dimecres, una oportuna trucada d’un amic i company de patiments (ホセさん、ありがとうございました!) em va retornar a la “realitat” “””real”””: és que no ho estava fent això per goig? i on quedava ja la diversió?
Doncs bé, ahir em vaig aixecar amb recuperades forces i vaig tornar a afrontar el problema. La idea bàsica és: estic dedicant un munt d’hores traient-les de dormir per a intentar sobreviure als exàmens del curs. Això no és gaire eficaç, dubtosament eficient i, en absolut, gratificant. A més a més, els esdeveniments futurs previsibles auguren que el meu temps disponible per a aficions patirà una retallada MOLT severa cap el gener. Per tant, elemental-querido-watson, vaig deduir (tot solet) que em feia falta un nou enfocament.

Em va venir al cap molt fortament el nom d’un llibre: Aprenda un idioma en 7 días. Sí, pel títol ja l’havia rebutjat més d’un cop. Quina fantasmada! 7 díes! Què voldrà dir aprendre un idioma per a aquest paio? Doncs bé, estant obert a noves opcions vaig començar a cercar per la güé informació del llibre i l’escriptor, el Ramón Campayo, que ha resultat ser un campió mundial de memorització (a quines coses s’hi dedica la gent, oi?) En uns minuts tenia el llibre davant les meves pantalles gràcies a la tesnologia d’avui en dia. Una “còpia de backup” és clar, d’aquelles que algú amablement a penjat a algun lloc de descàrregues directes perquè d’altres puguem “avaluar” el seu contingut. Doncs bé, vaig començar a llegir-lo i em va agradar el to amè, fresc i positiu de l’escriptor. També, perquè no dir-ho, el fet que les teories que proposava em sonen coherents amb el que he aprés a l’assignatura d’aprenentatge a la facultat i amb el llibre “Kanji para recordar” del J.W. Heisig. Així que, després de la classe d’ahir, vaig sortir corrents cap el FNAC i me’l vaig comprar.

El llibre físicament m’és un rollo: tapes dures que el fan pesar, malgastar recursos i ocupar innecessàriament. Però està escrit amb una claredat meridiana, si bé redundant de vegades (penso que expressament) La idea bàsica (fins on he arribat) és:

1. aprendre un idioma és molt fàcil ja que és una de les poques coses que tothom és capaç de fer acceptablement bé

2. la teva disposició emocional respecte a l’aprenentatge és bàsica: si vols aprendre’l (no si t’agradaria), si penses que pots aprendre’l i si gaudeixes mentre l’aprens, l’aprendràs

3. primer dedicat a un conjunt mínim de paraules que et permetin desenvolupar i entendre frases senzilles però útils i deixat estar de coses complexes com ara declinacions, escriptures…

4. el vocabulari es memoritza per associacions “inverosimiles” de les paraules del nou idioma amb el teu. Amb inversemblants l’autor entén quelcom semblant a les històries que proposa el Heisig per ajudar a recordar els Kanji.

Encara no sé com s’ho farà amb temes com l’estructura bàsica de les frases o la comprensió de sons no familiars. En tot cas, la seva lectura m’ha donat una forta empenta per continuar amb l’aprenentatge d’aquest idioma. Només això, per a mi, ja val els eurets, l’espai i el temps que em costa el llibre. I si finalment accelera el meu aprenentatge, doncs miel sobre hojuelas 🙂

Anuncis

5 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. cerratis said, on 30 Octubre 2009 at 19:44

    Dentro de una semana te haré un examen 🙂

  2. cerratis said, on 30 Octubre 2009 at 19:45

    Por cierto, he puesto mi comentario y me ha salido este mensaje: “Esteu enviant comentaris massa ràpid. Calma i bons aliments.”

    Impresionante 🙂

    • blami said, on 30 Octubre 2009 at 20:16

      Pues no recuerdo haber programado este mensaje! A mi no me suena haber recibido nada igual cuando posteo en el tuyo. Qué cosas tu

      Ah! no me da demasiado miedo que me pongas un examen para la semana que viene. De hecho, imagino que ya debo de tener alguno. De todas formas, el autor del libro ya se cura en salud avisando que los 7 días son a partir de que acabes de leer y entender su libro pues, claro, él no puede saber cuanto tiempo te va a costar leerlo.

  3. cerratis said, on 31 Octubre 2009 at 18:40

    🙂

  4. Estel said, on 2 Novembre 2009 at 19:41

    La gripa m’ha afectat i t’he hagut de copiar…si mai em vols visitar el meu blog es diu Vritaguras, original, eh?


Deixa un comentari

