Blamiblog

bicing-ssituds

Posted in Avatars com a consumidor by blami on 28 Agost 2008

T’explico les darreres bicingssituds [1]

Abans d’ahir vaig haver trucar perquè m’havien assignat la posició d’una bici que no hi era. Per primer cop em van agafar el telèfon, i haig de dir que el nano que em va atendre va ser molt correcte i fins a cert punt expeditiu. Em va solucionar el problema i la bici resultant va anar bé i tot! Malgrat el temps perdut i el preu de la trucada (vaig marcar el 902 en comptes del 900, ruc de mi) vaig sortir fins i tot content: potser comença a funcionar això del Bicing.

Però avui tocava enfonsar les meves esperances. Comprovant les entrades de la visa, m’he trobat que Bicing m’havia carregat 12,90€. Això suposa aproximadament la meitat del preu anual. En trucar (aquest cop no ha estat tan ràpid la resposta) em comenten que un dia no vaig tornar la bici. Comentat que sóc molt meticulós i sempre m’espero fins que la llumeneta està en vermell, la senyoreta del telèfon em proposa que faci una reclamació.

Així, m’he plantat a les oficines de tan gloriós servei i, un jove, molt amablement m’ha atès. Resulta que el seu merdavellós [2] sistema no em trobava, ni per nom, ni per deneí, ni per adreça, ni per res. Finalment li vaig proposar que si li anava bé el meu número de targeta del Bicing, al cap i a la fi, per telèfon m’havien trobat feia una estona. Com fos que li semblà una bona idea, va introduir l’únic identificador clau, exclusiu i induplicable que discrimina la meva persona de qualsevol altre ésser animat — o no — que tingui privilegis per utilitzar una bicingcleta [3] I sí, així em va trobar. Després, simplement em va donar un formulari on vaig haver d’especificar un altre cop totes les dades que m’havien demanat així com les raons de la meva reclamació. Tot això amenitzat per les queixes d’una altra pacient (bé, ells en diuen usuària) que demanava un full de reclamacions per ella soleta (quantes manies té la gent, tu) Em respondran en quinze dies te-lo-juro-por-esnupi. Per si de cas, he demanat una còpia de la meva reclamació.

En sortir, m’he tornat en bici. L’he agafada a la porta de l’oficina. Feia un soroll espectacular així que, tement per la meva seguretat, l’he deixada tan bon punt he trobat un lloc per fer-ho. No és que no hi hagueren estacions pel camí, però estaven totes plenes (excepte els slots destinats a errors/desperfectes) i a totes elles, persones humanes esperant un lloc lliure sobre la seva bicingcleta miraven, amb avorrida paciència, com el pringat enèsim — en aquest cas jo mateix — inútilment provava amb els forats fora-de-servei. Una noia, amb accent italià, em va comentar a la tercera estació que ells estaven esperant per deixar la bici des de feia una bona estona. Increible dic jo. Sí… diu ella. Per fi, he trobat una estació amb prou lloc lliure com perquè estadísticament hi hagi algun en funcionament. He deixat la bici i he anat caminant a una altra estació per fer els 10 minuts que et fan esperar entre bici i bici.


[1] Bicingssitud: [del barceloní bicing i el ll. vicissitudo][generalment  en pl]f. Successió d’una cosa a altra tota diferent, alternativa d’ocurrencies dolentes i inacceptables amb el servei de Bicing. Les bicingssituds diàries. Les bicingssituds que has patit només sónl’avís de les que patiràs.

[2] Merdavellós: [del ll. merda i meravella]
adj Que meravella de com arriba a ser de dolent, de baixa qualitat. És un servei meradellós. És d’una eficiència merdavellosa.

[3] Bicingcleta: va, per favor, això ja pots imaginar-te el què vol dir, no? 😛

Basat en  les definicions del grec.

Anuncis

7 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. cerratis said, on 28 Agost 2008 at 20:45

    Si es que al final lo mejor es contaminar bien con transporte público bien con el coche… 😀

  2. moi said, on 29 Agost 2008 at 8:12

    Es verdad. Mejor en coche, y si puede ser sin todas esas pamplinas de filtros anti partículas, silenciadores de tubo de escape y bajos consumos. Tanta tontería de querer oir los pajarillos y respirar sin toser por la ciudad. Anda que no molaba antes, cuando las primeras gotas de lluvia te manchaban la ropa y, al sonarte, los mocos salían negros… Si algún pringao quiere aire puro, que se vaya al campo a pastar con las pre-hamburguesas 😛

  3. moi said, on 3 Setembre 2008 at 15:16

    Avui he rebut resposta a la reclamació. Em diuen que em tornaran els diners. Menys mal.
    Em va costar un parell d’hores i una emprenyada, però haig de dir que han estat ràpids en respondre i que avui, potser perquè em sento més optimista en general, començo a tenir esperances de que aconsegueixin millorar el servei.

  4. ines said, on 3 Setembre 2008 at 21:08

    Enhorabuena!!! Espero que tu racha de optimismo con el bicing no se vea rota de nuevo por la falta de pedales en la bici asignada. Jajaja!!! Perdona pero cada vez que me acuerdo me parto.

  5. moi said, on 4 Setembre 2008 at 7:49

    grrr no me lo recuerdes…

  6. robert said, on 12 Abril 2009 at 17:40

    si os sancionan con el bicing os podemos hacer la reclamación judicial desde la asociación:
    http://www.defensemlabici.org

  7. moi said, on 13 Abril 2009 at 9:26

    Gracias Robert por participar en mi blog y por tu ofrecimiento.

    Espero que por mi parte ya no sea necesario: el mes pasado me di de baja y no tengo intención de volver a ese servicio a menos de que masivamente me llegue que ha dejado de ser tan catastrófico.


Deixa un comentari

