Blamiblog

Aparcant al barri de Sant Martí (Barcelona)

Posted in Avatars com a consumidor by blami on 13 Mai 2008

Suposo que és generalitzat a tota la ciutat, però darrerament estic observant una mena de “complot” de l’Ajuntament per a dificultar/eliminar l’aparcament de cotxes al meu barri. I si no és fet expressament, llavors només se m’acut una explicació: incompetència. Jutja tu mateixa.

1. aparcaments per a minusvàlids

Val, d’acord. Hem de ser solidaris. Hi ha gent que necessita aquesta atenció especial. Cap problema.

Ara bé, s’està cometent una quantitat vergonyosa d’abusos i a l’Ajuntament no sembla importar-li. Alguns exemples,
· durant temps he vist com el “minusvàlid” de davant de casa passejava el seu gos amb un caminar raonablement natural (potser té dificultats quan està assegut) però sembla que és més aviat que té algú a l’Ajuntament pel que m’ha dit gent que sembla coneix-lo més.

· més d’un veí m’ha comentat que una altra plaça està assignada a una persona que està ingressada a l’hospital des de fa molt de temps. Avui mateix, una m’explicava que una veïna d’aquest s’ha auto-adjudicat la plaça, s’ha imprès una mena de senyal de minusvalia i se l’ha col·locada al cotxe. Sembla que comparteix la plaça amb un altre familiar que té un altre cotxe. No coincideixen les matrícules, però ja s’ha barallat amb algú per que li intentava prendre el “seu” lloc.

· sembla que algun “minusvàlid” amb plaça de parquing al seu edifici, ha aconseguit plaça al carrer (davant de casa seva, és clar) i es lloga la seva altra plaça. Uns dinerets fàcils, no?

· molta gent gran que no conduïa abans, ara té plaça de minusvàlid. Val, aparca el seu net, però… de debò, la persona gran té un alt grau de minusvalia.

És clar, tenint un aparcament garantit, pots marxar tranquil·lament tot el dia que ningú no el farà servir, encara que tu no el necessitis fins la nit. És més, pots marxar el cap de setmana i les vacances d’estiu (si cal mesos, doncs mesos) i el “teu” espai estarà desaprofitat.

Val que alguna d’aquestes pugui ser inventada per llengües avorrides o empipades (els que me les explicaven no semblen aquest tipus de persona, però mai ho pots saber), d’altres però les he vistes directament, i en tot cas, cap d’elles no em sona pas remota.

A l’Ajuntament li caldria fer coses senzilles com ara demanar que el cotxe estigui adaptat per a minusvàlids, comprovar que el sol·licitant realment estigui conduint (si no ha renovat el carnet de conduir des de fa 20 anys potser ja no condueix), demanar actualitzacions periòdiques de l’estat del sol·licitant, establir franges horàries (ex. només per la nit), multar sorollosament l’abús… Segur que amb una mica d’interès en surten idees de millors, però, si creiem en la tesi d’aquest post, a l’Ajuntament no li interessa, perquè el seu objectiu és dificultar l’aparcament.

2. aparcaments municipals d’accés exclusiu i d’explotació privada

Doncs sí, hi ha tal cosa. Pagues uns quants milers d’euros de cop i uns 30€/mes i tens una plaça vigilada de parquing durant uns 50 anys. Això sí, t’has d’espavilar perquè si arribes tard, d’altres amb prou pasta es compraran unes quantes places i et deixaran sense. I pensaràs, clar, si tenen més d’un cotxe perquè no? Però després veus que el que fan és llogar-te la plaça per un preu “competitiu” és a dir, de mercat. Així, amb espais de l’Ajuntament, fan negoci els que tenen pasta per a fer-ho i la resta… ens fem fotre. I quan es cansen de llogar-los, també els venen. Es clar, guanyant-hi entre 5.000 i 10.000€

Què fa l’Ajuntament? doncs aparentment res. Els anuncis de venda/lloguer es publiquen als mateixos parkings. Ningú no s’amaga. Entenc que des del punt de vista de l’Ajuntament, aquestes pràctiques són absolutament acceptables.

3. bicing

Les bicis que decoren els carrers de la nostra ciutat. Ah! No diré que les trobi una mala idea, eh? Tot i que tal com ja he dit en un altre post, el servei no funciona.

Però, t’has fixat en quants aparcaments treuen? Fes-ho. Entre 5 i 7 cotxes no poden aparcar a cada estació de bicicletes.

Les bicis podrien estar aparcades a la majoria de les voreres sense dificultar el pas dels vianants. Pensa en que els arbres solen estar a la vora i la gent no sol fer-hi ziga-zaga. Sense parlar del risc que tenim de ser atropellats en treure la bici del lloc.

Aquesta disposició deu fer més fàcil el manteniment de les bicicletes, però tu, més fàcil seria si no n’hagueren posat aquest servei.

Simplement sembla que no s’han escarrassat massa amb el tema. I perquè no? segons la tesi principal d’aquest post: perquè interessa treure aparcaments com sigui.

4. aparcaments per a motosLa darrera acció que he vist és marques triangulars per a deixar les motos als xamflans. Sí, segurament cal lloc perquè les motos hi puguin aparcar. Sobre tot perquè si la deixes a la vorera, te la poden multar. Però, en moments desesperats en meitat de la nit, després d’un dia dur i llarg de feina inacabable, aquells espais s’aprofitaven…

I segur que es poden comentar més coses (contenidors, reducció d’aparcaments a les remodelacions de carrers com ara la Gan Via, no retirada de vehicles abandonats…)

Lo dicho, o incompetència o persecució, o… potser ambdues?

Anuncis

2 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. cerratis said, on 13 Mai 2008 at 21:46

    Lo de vuestro barrio no tiene nombre… y lo de los minusválidos ya ni te digo… Teneís la tasa más elevada de minusválidos del Mundo!!!!

  2. moi said, on 14 Mai 2008 at 14:39

    Sí. ¿No será que es el barrio el que provoca la minusvalía? Glups!


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: