Blamiblog

Silent running – Naves misteriosas

Posted in Avatars de mamà Terra, Tots els avatars by blami on 22 febrer 2008

silent running

He acabat de veure la peli “naves misteriosas” o “silent running” com es deia originalment.

http://en.wikipedia.org/wiki/Silent_Running

Val, d’acord, potser està molt desfasada en quan a efectes especials i tot el que vulguis. De fet, encara rai, si realment es va fer amb tan baix pressupost com diuen a tot arreu. Però em feia molta gràcia tornar-la a veure.

Només tenia d’ella un record llunyà d’un robot que es quedava cuidant per sempre més un bosc flotant perdut a l’espai. Tirant d’aquest fil (i, és clar, de google) la vaig trobar.

Per mi, el missatge principal continua latent: la riquesa biològica del planeta es perd i a quasi bé ningú no sembla importar-li gaire.

Aquest segon cop, la peli ha perdut per mi bona part de l’encant amb que la recordava. Clarament, les coses pertanyen a una època i fora d’aquesta són foques movent-se per terra: preses fàcils de les bastonades assassines d’uns ulls farts de veure els efectes especials de quasi 40 anys més tard.

No em puc estar de deixar aquí la lletra d’una de les dues cançons (“Rejoice in the Sun”)
Fields of children running wild –in the sun.
Like a forest is your child,growing wild, in the sun
Doomed in his innocence– in the sun
Gather your children to your side, in the sun.
Tell them all they love will die,
Tell them why, in the sun.
Tell them it’s not too late,
cultivate, one by one;
Tell them to harvest and rejoice in the sun

Doncs això, diguem els nens que no és massa tard, encara que probablement ja no sigui veritat.


Jo, quin post més pessimista 😦 Una nota més lleugera sobre la peli, va: brutal la manera de programar els robots: tot tan… “hardcoded”! I jo que encara no m’havia recuperat del “Jo, Robot”

Anuncis

Deixa un comentari

