Blamiblog

Jo, robot!

Posted in Tots els avatars by blami on 14 febrer 2008

Jo, robot

Ahir nit vaig acabar-me’l. Sé que dic una “blasfèmia” per a algú, però a mi se m’ha fet una mica pesat, tot reconeixent els mèrits de l’Asimov per ser capaç de donar-li tanta coherència a una idea com aquesta al 1950!

Pels que no us l’hàgiu llegit: el que he entès és una mena de recull d’anècdotes de comportament anòmals dels robots en diferents situacions, i com els humans solucionaven els problemes (o simplement els explicaven) a partir de deduccions de les tres lleis de la robòtica. En un dels casos, l’autor arriba a implicar que l’única manera de distingir un robot d’una persona és aconseguint trobar si la persona es comporta com una mala persona. És a dir, que infligeix alguna de les lleis. Amb això només pots dir que no és un robot. Però no pots afirmar amb total certesa que un individu és un robot. Una mica com el fet que no pots afirma que un programa és infal·lible, només pots dir que no ho és si veus que peta.

I una nota pel Vic: habla de Almadén i más de una vez! Durante varias páginas me he acordado de ti 😛

Doncs això, que no sé si recomanar-vos-el. Me’l vaig voler llegir després d’haver vist la (per mi) patètica pel·lícula del Will Smith. No em podia creure que Isaac hagués fet quelcom tan… superficial. Clarament el concepte de “suggested by book” és molt imprecís…

Anuncis

Deixa un comentari

